El Concello de Sada se ofreció hoy para acoger la celebración del Xacobebo, la ruta etílica recientemente prohibida por el alcalde del vecino Oleiros, Ángel García Seoane, Gelo. «Ofrecemos a nosa propia casa consistorial e a colaboración dos nosos funcionarios e funcionarias e funcionaries, que estarán todos e todas e todes encantados de participar nesa loable iniciativa», afirmó el alcalde de Sada, el marxista-leninista Benito Portela. Sada y Oleiros, en un estado de guerra fría permanente, han asistido al recrudecimiento de su pugna debido al boicot por parte de Gelo de las fiestas patronales de Sada.
«En Sada tivemos un pasado moi vencellado a ese tipo de rutas etílicas cando fomos o epicentro da movida coruñesa con discotecas xa pechadas e outros establecementos similares, e querenos recuperar esa etapa dourada cando a marcha estaba concentrada aquí», explicó Portela. El Concello de Sada propuso realizar una ruta similar a la del Xacobebo entre los establecimientos sadenses de hostelería. Para darle un toque sadense al evento, Portela propuso que con cada consumición se haga entrega a los participantes de un bocadillo de sardinas en pan de broa.
García Seoane anunció que prohibiría el Xacobebo después de los altercados de los festejos de Santa Cruz, que se saldaron con un joven acuchillado y varios heridos. Tras estos lamentables incidentes, Gelo aseveró que «os de Oleiros xamáis se emborachan». Estas declaraciones se produjeron tras saberse que Oleiros exigirá un visado a las personas «de fóra» que quieran acudir a sus festejos. El regidor oleirense, que acaba de descubir que fumar también perjudica la salud, anunció el inicio de la Gran Purga de venideros y echó la culpa «aos de fóra» de los altercados de Santa Cruz. Hace meses, Gelo prohibió circular a los extanxoleiros por Oleiros.
«Nós non facemos como Oleiros e non pechamos as nosas fronteiras aos foráneos, nós estaremos encantados de recibir aos de fóra porque sabemos que os visitantes son os que xeneran beneficios no noso concello e non nececitamos buscar cabezas de turco nin facer apoloxía do alcolismo», indicó Benito Portela. «Oleiros ten campos de golf, nós temos leiras; Oleiros ten riqueza, nós temos cabeza», ironizó el alcalde sadense.